Online poradna

Zeptejte se nás:

32 komentářů u „Online poradna“

  1. Dobrý den. Potřebuji poradit.
    Jsem studentka SŠ. Na základní škola i na SŠ jsem potřebovala podporu, kterou mi někteří vyučující poskytovali bez vyšetření v PPP. Měla jsem delší čas pro vypracování písemných testů z důvodu pomalého čtení a porozumění textu. V matematice mi uznali postup bez ohledu na numerické chyby. Kde mi byla podpora poskytnuta, měla jsem lepší výsledky.
    Po prázdninách nastupuji do maturitního ročníku. Pokud by se potvrdila specifická porucha učení, mohla bych dostat delší čas pro vypracování u maturity. V případě dyskalkulie bych u přijímacího řízení na VŠ mohla použít kalkulačku.

    Jaký postup mi doporučujete zvolit, abych mohla být vámi vyšetřena a v případě potvrzení SPU pak získala vaše vyjádření. Je mi 18 let, v době maturity mi bude 19.

    (Na konci 3. ročníku jsme si zkoušeli maturitní testy a seznámili se s podmínkami maturit. Dostali jsme informace o vyšetření v PPP.)

    Děkuji za pomoc
    Barbora Říhová

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      poradenské služby studentům maturitních i nástavbových oborů samozřejmě poskytujeme.
      Pro příp. doporučení k uzpůsobení podmínek vykonání maturitní zkoušky je ale nezbytná diagnostika v PPP (vyšetření) přetrvávajících specifických obtíží. Na základě výsledků tohoto vyšetření pak konkrétně doporučujeme úpravy jednotlivých částí MZ, resp. míru zohlednění.
      Doporučuji písemně požádat o toto vyšetření prostřednictvím našich formulářů na webu (Žádost o vyšetření), který můžete vyplněný formou scanu zaslat mailem do PPP.
      Termín vyšetření (cca do 2-3 měsíců od podání žádosti) Vám následně bude sdělen na uvedené kontakty.
      S pozdravem
      Mgr. Ivo Schvan, ředitel PPP

      Odpovědět
  2. Dobrý den, potřebuji poradit. Navštívila jsem s dcerkou PPP z důvodu odkladu školní docházky z důvodu neznalosti a neposednosti, odklad nám paní schválila, že je na místě a dcerka opravdu potřebuje ještě čas, zároveň nám dala doporučení do přípravné třídy, která je pro nás prý nutností , vše se u zápisu předalo, ale my jako rodiče po pečlivém zvážení jsme názoru, že skolka je pro dcerku na poslední odkladný rok před školou vhodnější už i z důvodu, že tam má kamarády a odloučení by hůře snášela, dále si myslíme, že predskolni deti tam vedou dobře, ma otázka zní musíme se řídit doporučením z PPP, je pro nas zavazne? nebo si rozhodujeme jako rodiče sám kde dite v obkladovém roce necháme? nehrozí nám nějaký postich? Moc děkuji za odpověď a přeji krásný den

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      vyjádření PPP jako školského poradenského zařízení k odkladu ŠD dítěte je doporučující.
      Se vzděláváním dítěte v konkrétním školním vzdělávacím programu musí rodiče vyjádřit souhlas.
      V případě pokračování docházky dítěte do stávajícího předškolního zařízení nehrozí postih, zvažte ale důkladně okolnosti, pro které bylo vzdělávání v přípravném ročníku poradnou doporučeno.
      S pozdravem
      Mgr. Ivo Schvan, ředitel a speciální pedagog

      Odpovědět
  3. Dobrý den, dcera je ve 3.třídě, nezvládá se naučit násobilku. Vložili jsme do naučení hodně volného času, poté ji násobilka celkem šla. Nicméně po určité době, ji zase vůbec neumí. Nevím co s tím. Celkově se učí dobře. Má od mala výborné chápání významu slov. Chápe význam slov či vět, které nepochopí její o tři roky starší sestra. Ale násobilku se nedokáže naučit. Zajímá mne, zda se nemůže jednat o nějakou „poruchu“. Nebo zda nám můžete doporučit nějaký postup pro naučení se násobilky. Děkuji Matyášková

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      problémy s naučením se násobilky v matematice nemusí bezprostředně souviset s poruchou učení.
      Jedná se o schopnosti, které vycházejí z mechanické paměti a při automatizaci přecházejí do dlouhodobé paměti. Problémem zapomínání může být i neupevněná početní představa. Někdy postačí častější procvičování paměti (paměťové úkoly), pro rychlejší výbavnost se využívají karty s násobky (jako didaktická pomůcka), kde si dítě rychle ověří správný násobek. Z pracovních listů je možné využít náměty z web stránek hravevzdělavani.cz, z metodických materiálů pro dlouhodobější nácvik nebo procvičování matematické představy a násobení pak cvičení ze souboru Logico Piccolo vyd. Mutabene.
      Pro volbu nejefektivnější stimulace je nutné odborné posouzení uváděných obtíží v poradně.
      S pozdravem
      Mgr. Ivo Schvan, ředitel a speciální pedagog

      Odpovědět
  4. Dobrý den,
    prosím obecně, jestli je můj postup správný: Dítě jsem po naléhání třídní učitelky objednala do PPP, dle jejího pohledu je dítě silný dys – dysgrafik, dyslektik, dyspraktik a údajně učitelka bez oficiálního potvrzení z PPP o podpoře minimálně PO2 nemůže pomoci, neví, co s ním má dělat. Jako důvod návštěvy jsem uvedla: Vyšetření na žádost třídního učitele, neví jak pracovat s žákem (školní úspěchy, nikoli výchovné problémy), PO 1 nebylo nastaveno. V mezidobí před návštěvou PPP bylo dítě odborným psychologem (nikoli v PPP) diagnostikováno jako vysoce nadprůměrné v jedné z intelektových oblastí, ostatní oblasti pouze vyšší průměr či průměr (dle standardizovaných testů), žádné poruchy však v testech zjištěny nebyly, pouze drobná oslabení, doporučen trénink, doporučení v mezích PO1 (nezávazné pro školu). Musím dát do PPP před návštěvou ještě dodatečně tuto skutečnost vědět, nebo stačí zprávu od psychologa donést v termín návštěvy, aby toto mohli zohlednit při nastavování PO2? Připraví třeba jiné testy, nebo se k tomuto nebude ani přihlížet a testy se udělají znovu? Děkuji.

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      Váš postup je správný. Využívání PO 1.stupně je zcela v kompetenci školy, v případě volby některého PO 2.stupně je již nutná součinnost se školským poradenským zařízením, tj. PPP. I nadaní žáci mohou být od 2.stupně PO podpořeni s ohledem na jejich speciální vzdělávací potřeby.
      Samozřejmě můžete donést předchozí zprávy odborníků, psychologa, k nahlédnutí až k vyšetření, ale s ohledem na volbu a přípravu diagnostických testů v PPP by v tomto případě bylo vhodné sdělit, které testy dítě absolvovalo, neboť některé testy se mohou opakovat až po určité časové prodlevě.
      S pozdravem
      Mgr. Ivo Schvan, ředitel

      Odpovědět
  5. Dobrý den, máme syna 13 let. Je celkově citlivější a vše si dost bere a řeší. Dnes, hned na začátku školního roku, mi volala třídní, že nemohl najednou při sportovních hrách dýchat, teklo mu z nosu a nemohl se nadechnout. Domluvily jsme se a poslala ho domů. Ptala jsem se, co se stalo. Řekl, že neví. Sam z toho byl zmatený a nevěděl, co se stalo. Jak s ním mám mluvit? Ve třídě to nemá úplně jednoduché. Má samé jedničky, ve škole mu to vždycky šlo a to se mi. nenosí.
    Děkuji Vám moc za odpověď.

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      Pokud dobře chápu Váš dotaz, máte o syna obavy a ráda byste si s ním o tom promluvila. Zkuste si rozhovor naplánovat na volnější den, kdy Vás ani jeho nečekají nějaké důležité věci (škola, práce) a budete tak mít prostor si popovídat a případně i po rozhovoru chvíli přemýšlet.
      Zkuste mluvit za sebe, jak se cítíte, z čeho plynou Vaše obavy, čeho si jako matka všímáte…, pokud to tak cítíte, řekněte, že o něj máte strach apod. Nabídněte mu, že si o tom s Vámi může promluvit, že tu pro něj jste a chcete pomoci, jenom nevíte jak.
      Pokud ho něco trápí, ale nechce to řešit s Vámi, nabídněte i jiné možnosti. Může se svěřit někomu jinému blízkému, kamarádům anebo může vyzkoušet různé služby neplacené (např. chatovou poradnu „Nepanikař.eu“, online i telefonickou poradnu „linkabezpeci.cz“) nebo placené (online terapie a sezení „hedepy.cz“, „terapie.cz“ nebo můžete zkusit najít někoho ve Vašem okolí).
      Je klidně možné, že se nejedná o nic závažného a uleví se jak Vám tak i synovi. Pokud by však nepříjemné pocity přetrvávaly, nebojte se využít zmíněné nebo jiné kontakty i sama pro sebe – a zkonzultovat danou situaci. Možnost konzultace můžete bezplatně využít i u nás v PPP (emailem, telefonicky nebo osobně).
      S pozdravem,
      Mgr. Jana Vitásková, psycholog

      Odpovědět
  6. Dobrý den, jsem student ve 4. ročníku SŠ, za chvíli maturuji. Vzhledem k tomu že jsem cizinec s dost problematickým českým jazykem, chtěl bych se zeptat jestli bych měl nárok na nějaké zlehčení časů u maturity. Základní škola byla česká vše online a v zahraničí.
    Děkuji za odpověď.

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      Pokud splňujete podmínku § 20 Vzdělávání cizinců a osob pobývajících dlouhodobě v zahraničí Školského zákona tak na vlastní žádost máte nárok na časové zohlednění u maturitní zkoušky.
      § 20 Školského zákona odst. 4 věta třetí „Osoby, které se vzdělávaly alespoň 4 roky v předcházejících 8 letech před příslušnou zkouškou ve škole mimo území České republiky, mají právo na úpravu podmínek a způsobu konání zkoušky ze zkušebního předmětu český jazyk a literatura u společné části maturitní zkoušky tak, aby byla zachována rovnost přístupu ke vzdělání.

      Dle vyhlášky č. 177/2009 Sb; o maturitní zkoušce:

      § 5 (2)

      Zkouška z českého jazyka a literatury
      Žákovi podle § 20 odst. 4 věty třetí školského zákona se na jeho žádost prodlužuje doba konání didaktického testu z českého jazyka a literatury o 30 minut a má možnost použít překladový slovník.

      Zkouška z matematiky
      Didaktický test z matematiky trvá 135 minut. Žákovi podle § 20 odst.4 věty třetí školského zákona se na jeho žádost prodlužuje doba konání didaktického testu o 10 minut a umožňuje se při konání didaktického testu použít překladový slovník.

      Nepovinná zkouška z matematiky rozšiřující
      Didaktický test z matematiky rozšiřující trvá 150 minut. Žákovi podle § 20 odst. 4 věty třetí školského zákona se na jeho žádost prodlužuje doba konání didaktického testu o 15 minut. Při konání didaktického testu má žák podle § 20 odst. 4 věty třetí školského zákona možnost použít překladový slovník.

      Písemná práce z českého jazyka a literatury
      Žákovi podle § 20 odst. 4 věty třetí školského zákona se na jeho žádost prodlužuje doba konání písemné práce z českého jazyka a literatury o 40%. Při konání písemné práce má žák možnost použít překladový slovník a Slovník spisovné češtiny.

      Hezký den Mgr. Anna Resslerová, speciální pedagog

      Odpovědět
  7. Dobrý den,syn je narozen v prosinci 2018 a teď mu bude 6 let.Příští rok 2025 by měl nastoupit do 1.třídy.Chtěla jsem se zeptat zda by u něho byl možný odklad že by šel až v 7 letech.Děkuji

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      V případě, že se u dítěte stále objevují výrazné nezralosti, které by případně mohly negativně ovlivnit osvojování základních školních dovedností nebo jinak ovlivnit adaptaci dítěte na školu a školní povinnosti, je samozřejmě možné doporučit odklad školní docházky i u dětí, které už měly tzv. biologický odklad. Rozhodnutí o doporučení odkladu školní docházky v PPP udělujeme na základě výsledků z vyšetření, které probíhají na jaře (tedy cca od března 2025). Pokud máte o vyšetření a posouzení zralosti syna zájem, doporučuji začátkem roku 2025 zaslat do PPP, která spolupracuje s MŠ, kterou syn navštěvuje, žádost o vyšetření. Potřebné dokumenty (žádost zákonného zástupce, dotazník pro rodiče, dotazník pro MŠ) jsou ke stažení na webu poradny (Jak se objednat – Formuláře).
      S pozdravem,
      Mgr. Jana Vitásková, psycholog

      Odpovědět
  8. Dobrý den, syn chodi do 4.tridy…Maji ve tride žaka s Aspergrovym syndromem. Matce bylo v 1.tride doporuceno, aby nenastoupil do normalni školy. Od záři začaly problémy. Kluk doráží, obtěžuje zdravé děti.. Kluci maji nakazano si ho nevsimat, čím víc si ho nevšímaji, tím víc doráží. Např je strka, šlape jim na baťoh nebo boty. Takže syn a ostatni mu to nekdy oplati (žadne rvačky jen štouchnuti). On začne hned ve škole brecet treba hodinu. Jeho matka hned do školy nakluše a ohání se šikanou.. Učitelka i asistentka se snaží vše zamést pod kobereček, prý dítě s jeho diagnozou nikdy nelže. Posledne označila, ze syn ho šikanuje, kdyz se venku za nim rozběhl. Přitom on si vzdy začne. Ucitelka navrhla PPP pro syna a kamarada, jestli nejsou agresori, pritom se jen branili. Takže ted jeden „postizeny“ bude šikanovat celou třídu?

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      celá situace, kterou jste ve svém dotazu vylíčila, mě velmi mrzí. Především její dlouhé trvání. Musí to pro Vás jako matku i pro syna být náročné. Z Vašeho dotazu navíc vnímám, že Vám na synovi záleží a že se stavíte na jeho stranu – což je pro něj určitě důležité. Bohužel v tuto chvíli nedokážu s danou situací cokoliv udělat (bez více informací o konkrétní škole, třídě apod.). Pokud jste tak zatím neučinila, můžete se vždy obrátit nejenom na třídního učitele, ale i na výchovného poradce, který na škole působí, případně přímo na vedení školy. Nemyslím si, že by situace ve třídě měla zůstat bez řešení. Pokud s vedením školy nepůjde navázat smysluplná spolupráce, můžete navíc zkontaktovat i českou školní inspekci. Nejkrajnějším řešením je pak možnost syna přihlásit na jinou školu. Zároveň si myslím, že by mohlo být prospěšné situaci řešit s PPP, která se školou, kam Váš syn dochází, spolupracuje. Můžete se na PPP obrátit buď telefonicky nebo osobně, výsledkem mohou být konkrétnější způsoby řešení nebo i depistáž odborných pracovníků ve třídě (tzv. návštěva třídy během vyučování a přestávky). Závěrem si skutečně nemyslím, že by přítomnost jednoho žáka s diagnózou měla mít negativní vliv na třídní kolektiv. A pokud se tak stalo, je třeba najít řešení, díky kterému nebude v ohrožení úspěšné vzdělávání všech žáků ve třídě.
      S pozdravem,
      Mgr. Jana Vitásková, psycholog

      Odpovědět
  9. Dobrý den,
    máme problém s adaptací syna na školku, měl v červenci 3 roky, přes prázdniny byl zvyklý být na hlídání u babiček i přes noc, chodili jsme dva roky i na cvičení, kde byl s ostatními dětmi a vše v pohodě. Do školky šel nadšeně a byl namotivovaný, první den šel v pohodě, ale vyzvednutí s pláčem a další dva dny strašný histerický řev, že nepůjde. Vzhledem k tomu, že jsem na MD s mladším synem a není pro mě školka nutností, tak jsme zvolili raději postupnou adaptaci a začali jsme navštěvovat školku spolu vždy odpoledne, kdy jsem ho prvně taky musela přesvědčovat,ale nakonec chodil nadšeně, ale ani na chvíli tam nechce zůstat bez maminky. Celkově začal být více závislý na mamince a nechce být sám ani u babičky. když jsme zkusili po měsíci druhý pokus, nechat ho tam i s pláčem a že se třeba po chvíli uklidní, tak to nevyšlo, zase záchvat pláče že tam není maminka. Jaký byste poradili další postup? Zvažovala jsem zkusit tedy třeba znova až za 2 měsíce nebo jestli zkusit odložit školku a zkusit až ve 4 letech,ale mám obavu, aby průběh nebyl stejný.

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      obtížná adaptace může být způsobena několika faktory. Zmiňujete větší fixaci na matku, která může mít mimo jiné souvislost s příchodem mladšího sourozence. Syn může citlivěji prožívat skutečnost, že Vás nyní už nemá jenom pro sebe. Malé děti často přirozeně reagují na tuto situaci tím, že se začnou chováním přizpůsobovat mladšímu sourozenci, protože tím získávají více “ztracené” pozornosti rodiče. Pokud je to ve Vašich silách, zkuste si na syna udělat krátký prostor, ve kterém spolu můžete být sami. Zároveň je zde příležitost, aby se synem začal čas trávit i druhý rodič – mohou spolu vymyslet nějaké společné aktivity (ale počítejte s tím, že tím maminku nenahradíte). Myslím, že postupná adaptace na školku byla dobrou volbou. Dejte však pozor, aby se tím syn nenaučil vyhýbat se nepříjemným situacím. Přechod syna do klasického běhu školky můžete podpořit např. plyšákem nebo jiným předmětem, který spolu vyberete a který bude jeho “kamarádem”. Tento kamarád na něj dohlédne místo vás, zatímco budete s mladším sourozencem doma a v bezpečí. Je možné plyšáka navoňat, aby Vás připomínal i smyslově. Myslím, že se se situací zvládnete vypořádat. Jde vidět, že Vám na Vašich dětech záleží a že nad situací přemýšlíte. Navíc jste si dokázala říct o pomoc a to je velmi dobrý začátek! Pokud tato odpověď nebude dostačující, vždy můžete využít buď konzultace u nás v PPP nebo třeba v rámci krizových služeb. Zároveň myslete i na sebe, vlastní síly a zdroje. Výchova dvou dětí dokáže být náročná, ale těžké chvíle většinou netrvají dlouho.
      S pozdravem,
      Mgr. Jana Vitásková, psycholog

      Odpovědět
  10. Dobrý den,

    když jsem byl v osmé nebo deváté třídě, absolvoval jsem u vás v poradně vyšetření ohledně dyslexie. Byl jsem jak u speciální pedagožky, tak u psycholožky. Měl jsem průměr známek kolem trojky, a ptali jste se mě, zda bych chtěl jít na učiliště, nebo na maturitní obor. Tehdy jsem odpověděl, že bych raději šel na učiliště. Na konci vyšetření mi ale bylo doporučeno, abych zvážil maturitní obor. Nakonec jsem se rozhodl pro učiliště, ale během hodin se často nudím, a nejsem si jistý, jestli to byla správná volba.

    Děkuji za posouzení a případné doporučení.

    Odpovědět
  11. Dobrý den.
    Chtěla bych se zeptat, jestli existuje nějaká aktivita k rozvoji či posouzení školní zralosti?
    Děkuji

    Odpovědět
    • Dobrý den,

      Posouzení školní zralosti běžně probíhá již v MŠ a je v kompetencích učitelek. Pokud mají učitelky nebo rodič podezření, že dítě na školní docházku není připravené, je možné se na začátku roku (leden) objednat na PPP k odbornému posouzení (a případnému doporučení odkladu). V PPP probíhá odborná diagnostika zralosti i připravenosti (s ohledem na oblasti funkční, pozornostní, sociální atd.). Vyzrávání dítěte lze podpořit, ale nejde „posílit“ jako sval – dítě k dozrání potřebuje správnou stimulaci, ale především čas. Adekvátní stimulaci a rozvoj by měla zajišťovat MŠ v rámci předškolního vzdělávání. U hraničně zralých dětí někdy PPP doporučuje zařazení do tzv. přípravných tříd (kde se více zaměřují na funkční rozvíjení dítěte a cíleně připravují na školní prostředí a povinnosti).
      S pozdravem,

      Mgr. Jana Vitásková, psycholog

      Odpovědět
  12. Dobrý den,

    když jsem byl v osmé nebo deváté třídě, absolvoval jsem u vás v poradně vyšetření ohledně dyslexie. Byl jsem jak u speciální pedagožky, tak u psycholožky. Měl jsem průměr známek kolem trojky, a ptali jste se mě, zda bych chtěl jít na učiliště, nebo na maturitní obor. Tehdy jsem odpověděl, že bych raději šel na učiliště. Na konci vyšetření mi ale bylo doporučeno, abych zvážil maturitní obor. Nakonec jsem se rozhodl pro učiliště, ale během hodin se často nudím, a nejsem si jistý, jestli to byla správná volba.

    Děkuji za posouzení a případné doporučení.
    prosím o odpověď!

    Odpovědět
    • Dobrý den,

      Pokud máte pocit, že byste místo učiliště raději navštěvoval maturitní obor, zkuste se informovat na dané škole o možnostech přestupu. Některé střední školy umožňují změnu typu oborů učební/maturitní (když se obor maturitní i výuční zabývá podobnou disciplínou) nebo se zkuste poohlédnout na jiných školách na obory, které by Vás zajímaly a informovat se na dané SŠ opět na možnosti přestupu (např. konání rozdílových zkoušek, případně přijímacího řízení). Samozřejmě existuje i možnost konání řádných přijímacích zkoušek spolu s letošními deváťáky. Pokud byste měl zároveň zájem o nové posouzení v PPP, je nutné se řádně objednat v PPP, která s danou SŠ (na které aktuálně studujete) spolupracuje.
      S pozdravem,

      Mgr. Jana Vitásková, psycholog

      Odpovědět
  13. Dobrý den, mám dceru 12. let (6.třída), která na nižším stupni celkem zvládala učivo s dobrými výsledky, s matematikou jsme měli mírné problémy. Teď s přechodem na vyšší stupeň je to celkem velký skok, a tak bych chtěla poradit, zda si mám zažádat o nové vyšetření. Již před nástupem školní docházky jsem u Vás v PPP s dcerou byla ohledně laterality. Celkově má problém se soustředěním, někdy mi připadá, jako by žila v jiném světě a má problém i se zapomínáním. Musím ji určité úkoly zopakovat i 3x než je udělá. Myslím si, zda nemá i poruchu ADD, ale nevím, zda řešit tento problém u Vás či s psychiatrem. Děkuji za případné doporučení a odpověď.

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      přechod na vyšší stupeň může pro některé žáky být skutečně náročný. Je možné, že dcera nějaké mírné potíže má, ale dosud je zvládala kompenzovat a s přibývajícími požadavky je to pro ni náročnější. Pokud máte podezření na potíže se soustředěním, je možné tuto skutečnost probrat buď s psychiatrem, klinickým psychologem nebo i s neurologem. V tomto případě bych doporučila objednat se jak k některému z odborníků, tak i do PPP. PPP na základě vyšetření může pro školu vypracovat doporučení, jakým způsobem dceru ve vyučování podpořit tak, aby své školní povinnosti lépe zvládala. Zároveň v PPP oceníme zpětnou vazbu (odbornou zprávu) zmíněných odborníků, pokud nějakého navštívíte.
      S pozdravem,
      Mgr. Jana Vitásková, psycholog

      Odpovědět
  14. Dobrý den , mám syna ve 2 třídě na základní škole. Má problémy celkově s chováním jak ve vyučování , tak o přestávce či družině. Doma se chová jako milius a spíš furt brečí , když jen zvýšíme hlas. Bude nejlepší s ním zajít do poradny a zkusit to nějak vyřešit tam ? děkuji za odpověď

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      Pokud zmíněné výchovné obtíže syna zasahují do jeho školního výkonu a brání mu tak dosahovat dobrých výsledků, tak bych návštěvu PPP doporučila. Zkuste se na dalším postupu domluvit i s třídní učitelkou. K objednání se do PPP je třeba doručit vyplněné formuláře, které můžete najít na našich webových stránkách (Žádost zákonného zástupce o vyšetření, Dotazník pro ZŠ 1 a ideálně i Dotazník pro rodiče).
      S pozdravem,
      Mgr. Jana Vitásková, psycholog

      Odpovědět
  15. Dobrý den,
    mám syna (8 let) ve druhé třídě. Zároveň jsme v péči logopeda pro poruchu řeči, vývojová dysfázie byla z pohledu neurologa vyloučena. Před nástupem do školy jsme absolvovali vyšetření školní zralosti a nástup do školy byl doporučen, výsledky v jednotlivých oblastech značně nevyvážené ale vše v pásmu průměru a výš. První ročník absolvoval bez větších obtíží, v druhém ročníku došlo ke změně učitelky a zřejmě větším nárokům na výkon a syn zaostává dle sdělení učitelky v tempu.(např. 18 příkladů mají ostatní na 4 minuty syn na 6 až 8). Potíže s tempem měl i jako předškolák. Nezdá se, že by nerozuměl nebo neuměl látku, spíše mu trvá samotné zpracování. Učitelka řeší situaci například číselnou osou nebo jinými pomůckami, které vedou spíše k dalšímu zpomalení. Je na místě řešit danou situaci s PPP nebo psychologem či jiným odborníkem nebo spíše dopřát synovi čas? děkuji za odpověď

    Odpovědět
  16. Dobrý den,jsem matka 4leteho chlapečka.
    A paní učitelka ve školce mi doporučila ať si zavolám na PPP kvůli toho, že syn je akutní případ.
    Syn neumí pořádně mluvit,v hodně věcech vůbec neposlouchá,nechce se zapojovat do aktivit ve školce.
    Někdy bývá i agresivní,že se vzteká,hází věcmi,rozhazuje rukama,kope nohama a já už vůbec nevím co s ním.

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      pokud Vám byla návštěva PPP doporučena a máte o ni zájem, je možné se k nám na PPP objednat telefonicky. Dále je potřeba vyplnit a odevzdat dokumenty (žádost zákonného zástupce o vyšetření a dotazník pro MŠ a rodiče) – vše najdete na našich webových stránkách. S ohledem na obtíže v řeči bych Vám doporučila zajistit si logopedickou péči nebo zkonzultovat úroveň řeči a případnou formu nápravy v SPC pro vady řeči (více informací zde: http://www.zshavlickova.opava.cz/spcrec.html). Momentálně Vám nedokážu bez více informací poradit s ohledem na synovo vztekání. Obecně bych však doporučila syna do věcí vyloženě nenutit, ale zkoušet různé aktivity a činnosti nabízet, případně mu ukázat co a jak, aby věděl, co se po něm chce. Pokud chlapce přemůžou silné emoce, pokuste se situaci změkčit, zklidnit nebo nabídnou možnost, jak silné emoce zpracovat (fyzická aktivita, hra, oblíbená aktivita, objetí nebo mazlení – podle toho, co u Vás funguje a na co jste zvyklí).
      Mgr. Jana Vitásková, psycholog

      Odpovědět
  17. Dobrý den, které formuláře je nutno vyplnit k odkladu školní docházky? Je to dotazník pro rodiče, pro mš, nebo žádost zákoného zástupce ?Děkuji

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      k vyšetření na posouzení školní zralosti je potřeba doložit k nám do PPP Opava vyplněné tyto formuláře – Dotazník MŠ, Dotazník pro rodiče a Žádost ( zákonný zástupce). Pokud docházíte k logopedovi nebo nějakému odbornému lékaři (klinický psycholog, dětský psychiatr, neurolog, apod.), prosím doložte aktuální zprávu. Po doručení potřebných dotazníků žádost zaevidujeme, a po naplánování odborným pracovníkem Vás budeme kontaktovat s termínem vyšetření.
      Všechny dotazníky najdete na našich webových stránkách v sekci formuláře Opava.
      S pozdravem
      Bc. Kamila Kocian Továrková

      Odpovědět

Napsat komentář

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.